banner two stupid dogs blog

LG WebOS Downgrade. Jak obniżyć wersję firmware?

By | 12:18 21 comments
W poprzednim poście opisywałem moje przejscia z aktualizacją oprogramowania w LG 47LB650V. Po opublikowaniu postu i opisanej interwencji w LG Polska z witryn firmowych zniknęły wszystkie aktualizacje. Trochę nawet się wystraszyłem, że przeze mnie nie będzie już nigdy żadnych aktualizacji. Taki stan trwał dość długo. W zakładce "pliki do pobrania/oprogramowanie" była czarna dziura. Nicość. A jednak co jakiś czas zaglądałem pełen nadziej. Jak wiemy wiara czyni cuda i oto moim oczom ukazał się napis "Software_File_(Version_04.45.25).zip". Strasznie byłem ciekaw czy programiści dali czadu i teraz mój tv będzie chodził jak żyleta, zaskoczy mnie nowymi opcjami, funkcjami i nasyci moje oczy niesamowitymi doznaniami wizualnymi.

Ochoczo przystąpiłem do pracy. Tradycyjnie sprawdziłem w TV czy są nowe aktualizacje. Tradycyjnie TV pokazał że nie ma nic do pobrania. Tak od zawsze pokazywał. Ściągnąłem więc firmaware ze strony LG. Rozpakowanie, pendrive, katalog LG_DTV, kopiowanie. Podłączam do sprzęta i... LIPA. Nie pokazuje się komunikat o aktualizacji. To nawet trochę logiczne. Skoro mam wgraną wersję 04.65 a chcę wgrać 04.45 no ta nowa siłą rzeczy wygląda ciut starzej. Przynajmniej matematycznie. W sumie telewizor działa sprawnie i nie wymaga jakiegoś grzebania, ale pomimo tego ciekawość nowego firmwaru powoli wygrywała. Czemu mam używać jakiegoś oprogramowania z RPA czy Australii kiedy wydano nasze, Polskie.

No tak wszystko fajnie ale jak obniżyć wersję oprogramowania? Jak zrobić krok do tyłu czyli DOWNGRADE? Czy to w ogóle możliwe nie podlegało dyskusji. Jeżeli można zrobić upgrade to i downgrade jest możliwy. W użytkowany przeze mnie lata temu LH3000 sprawę załatwiał tajemny kod na pilocie lub pilot serwisowy. Pilota serwisowego nigdy się nie dorobiłem a sztuczki z wciskaniem FAV i inne kombinacje znalezione w necie nie działały. Wtedy powstała taka mała idea. A gdyby tak wgrać soft zdalnie, jakby symulując serwery LG? Idea przeobraziła się mozolne przeszukiwanie sieci i oto efekt.

DOWNGRADE
1. Na początku musimy przygotować sobie stanowisko pracy. TV i komputer muszą być w jednej sieci. Może być po kablu, może być po wifi, może być jedno tak drugie siak.

2. Pobieramy LgDTVUpDater.rar
http://chomikuj.pl/measol/LG+WebOS+TV+Downgrade+LB650V+i+inne i rozpakowujemy do C: . Ważne żeby katalog LgDTVUpDater znalazł się bezpośrednio na C a cała zawartość w nim.


3. spradzamy jakie IP ma nasz komputer. Dla tych co nie wiedzą jak to zrobić "Pnael sterowania/Sieć i internet/Centrum sieci i udostępniania tu Połączenia: np. Połaczenie lokalne potem Szczegóły. W pozycji IPv4 mamy nasz adres IP.

4. Wchodzimy do naszego katalogu LgDTVUpDater. Tam w dns i otwieramy do edycji plik AcrylicHosts.txt

5. na samym dole zmieniamy
192.168.0.11 snu.lge.com
192.168.0.11 lgtvonline.lge.com
adres 192.168.0.11 na adres naszego komputera. W obydwu pozycjach i zapisujemy.


6. Teraz wchodzimy TV series/on line tu szukamy naszego modelu TV. Nie musi być dokładnie ten sam. Jak nie ma dajemy byle pierwszy wyższy. Czyli dla modelu LB650 wybierzemy LB730

7. Tu wybieramy soft do którego chcemy się cofnąć. Ja chciałem się cofnąć do poprzedniego który miałem w tym przypadku 04.45.04. Wchodzimy do katalogu i plik kopiujemy do c:/LgDTVUpDater/htdocs . Komputer powinien spytać czy zamieć. Zamieniamy.

8. Uruchamiamy programiki bat z naszego katalogu głównego. Po kolei startDNS.bat a następnie  startHTTP.bat . Jeśli jest zapora ZEZWALAMY ! Uwaga niektóre "antywirusy" i inne zabezpieczenia mogą też blokować takie nieznane dla nich połączenia. Zezwalamy na ten ruch sieciowy. Mamy uruchomiony serwer który będzie podawał nam dane do TV.

----
9. Przechodzimy do naszego telewizorka. Naciskamy "Setings" i przechodzimy do zakładki "sieć". W zależności od tego jak mamy podłączony TV do sieci wybieramy kabel lub wifi. Potem ustawienia i edytuj. Wyłączamy "ustaw utoamtycznie". Edytujemy pole "DNS" wpisując adres naszego komputera który ustaliśmy wcześniej. Wszystko zatwierdzamy i dajemy na POŁĄCZ.


10. Teraz przechodzimy do aktualizacji sprzętu. Setitngs/Ogólne/O telewizorze. Wciskamy "Sprawdź oprogramowanie".


Naszym oczom po chwili pojawia się informacja, że jest dostępne nowe oprogramowanie 04.45.04 i czy aktualizować. TA DAAA... Aktualizujemy, wyłącz, włącz i mamy starą wersję softu.



Po wszystkim przywracamy DNS w telewizorku na automatyczny. Możemy teraz zrobić UPGRADE do oficjalnie wydanej przez LG wersji polskiej. Czy ma to sens pozostawiam do indywidualnych przemyśleń. Nie sprawdzałem jeszcze wszystkiego ale już widać, że szybkość i wydajność nie wzrosła. Przynajmniej nie w stopniu zauważalnym przeze mnie. Do tego nie ma polskich znaków w niektórych obszarach. Nie jest to jakiś specjalny problem ale niby dlaczego ma mi wyświetlać krzaki zamiast ą,ś,ć itp.? Po raz kolejny się zawód. Pewnie za miesiąc lub trzy będzie 04.45.26 z poprawionymi polskimi czcionkami.






21 komentarzy: Leave Your Comments

  1. Odpowiedzi
    1. Czy robił już kolega (tzw. przez LG) Upgrade do 05.00.04? Ja mam po nim problemy. Zawiesza się po jakimś czasie nawet na livetv. Nie chcę się znów cofać. Czy możesz opisać coś w temacie softu 05.10.02. Ewentualnie podesłać link?

      Usuń
  2. U mnie po naciśnięciu w TV połącz (wpisaŁM POPRAWNY dns) WYSKAKUJE BRAK INTERENTU PRZEZ wifi??????

    OdpowiedzUsuń
  3. ok juz sobie poradziłem, musiałem ściągnąć nowszą wersje LgDTVUpDater niz tu podana. Na nowszej działa wszystko jak należy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam u mnie wszystko do czasu wciśnięcia na telewizorze 'aktualizuj' działa jak należy... po wciśnięciu nie ładuje się pasek aktualizacji... po mniej więcej 5 min wyskakuje komunikat o tym że nie można wykonać aktualizacji... wie ktoś może dlaczego? to dla mnie ważne by wykonać downgrade ponieważ po aktualizacji z 04.45.25 do 05.00.15 mam problem z nagrywaniem tego co zaprogramuje do przodu nic się nie nagrywa....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aktualizuj przed downgradem czy po? Jeśli po to prawdopodobnie nie ustawiłeś z powrotem DNS w telewizorze na automatyczne. Jeśli przed to któryś z programów nie działa poprawnie, nie zmieniłeś dns jak należy i ogólnie powinieneś wykonać instrukcje od początku krok po kroku.

      Usuń
  5. Witam u mnie do czasu wciśnięcia już w telewizorze przycisku aktualizuj wszystko jest w porządku kiedy wcisnę 'AKTUALIZUJ' pasek postępu się nie ładuje... po mniej więcej 5 min wyskakuje komunikat o błędzie... zależy mi by zrobić downgrade ponieważ po aktualizacji z 04.45.25 do 05.00.15 mam problem z zaprogramowaniem nagrywania... nic co ustawię do przodu nie nagrywa się.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pracuje na Debianie. Co proponujesz?

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Planuję kupić LG 42 LF652v. Chciałbym mieć skype w tv a tegoroczne modele nie mają. W lg powiedzieli mi że seria lb z zeszłego roku a LF nie. Moje pytanie brzmi. Czy można jakoś wgrać tą aplikację na tym tv? Nie chciałbym kombinować z kupnem serii LB, skoro są nowsze modele. Z góry dzięki za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam. Chcę kupić tv LG 42 LF 652v. Zeszłoroczne modele mają skypa a tegoroczne nie. Dziwne. Zależy mi na skype. Czy jest możliwość wgrania skype na ten tv? Jeśli nie to będę zmuszony kupić Samsunga UE 40J6200. Szkoda by było bo wolę tv na matrycy IPS. Z góry dziekuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  9. A jak zrobić aby cofnąć do wersji 05.05.01

    OdpowiedzUsuń
  10. LG 42LB650V i downgrade nadal działa. Poza DNSem konieczne jest też połączenie z internetem, bo nie jest to określone w tym tutku (update jest zaciągany bezpośrednio z serwerów LG). Ciekawe, czy jak jest możliwość downgrade, to czy jest też możliwość upgrade (dla modelu LB780 dostępna jest aktualizacja 5.99.XX, gdzie dla LB650 oficjalna to 5.05.XX)

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, mam telewizor lg 47lb670v, chciałem zrobić downgrade systemu, zrobiłem wszystko krok po kroku, zobaczył starsza wersje systemu, zapytał czy zainstalować kliknąłem ok i niestety za chwile pokazał komunikat ze instalacja nie powiodła sie ponieważ w telewizorze jest nowsza wersja, jak to pominąć aby jednak zainstalował ta starsza wersje? Aktualnie mam 05.05.55 a chce starsza.

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, zainstalowalem w TV LG47lb670v wersje 05.05.55, dzisiaj chcialem wrocic do poprzedniej wersji, wykonalem wszystki i w momencie aktualizuj znajduje starsza wersje ale kiedy daje zainstaluj pojawia mi sie komunikat ze aktualizacja nie powodla sie bo wersja w tv jest nowsza. Co zrobic zeby poszlo prosze o info?

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam mam problem w telewizorze 49uf7787 wyskakuje mi komunikat, iż nie da sie zaktualizować, gdyż oprogramowanie jest nowsze niż te do ściągnięcia i nie da sie nic zrobić. może ktoś pomóc ?

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobry wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Robiłem tak jak według opisu i na TV była informacja ze oprogramowanie jest "niższe" niż zainstalowane? Co mogę zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Robiłem tak jak według opisu i na TV była informacja ze oprogramowanie jest "niższe" niż zainstalowane? Co mogę zrobić?

    OdpowiedzUsuń